26/5/09

Πρώτα συμπεράσματα

Μετά από τρεις μήνες τα πρώτα συμπεράσματα είναι (με πλάγια γραφή οι πιθανές λύσεις…):
1.Δεν μπορούν οι υπολογιστές να αντικαταστήσουν το βιβλίο από σήμερα.
-Δύο παιδιά παραπονέθηκαν για πόνο στα μάτια, παρόλο που χρησιμοποιούμε χαμηλή φωτεινότητα στην οθόνη, και διαβάζουν από το σχολικό βιβλίο. Προτιμούν όμως, να κάνουν τα κείμενά τους στον υπολογιστή. Οθόνες με περισσότερες ρυθμίσεις.

-Δεν υπάρχει εύκολος τρόπος γραφής Μαθηματικών λύσεων. Τα περισσότερα παιδιά λύνουν τις ασκήσεις σε τετράδιο. Προσθήκη στον κειμενογράφο δυνατότητας εύκολης γραφής συναρτήσεων και κλασμάτων και αντίστοιχων πλήκτρων στο πληκτρολόγιο.

-Η ανάγνωση των βιβλίων δεν είναι εύκολη στη μισή οθόνη λόγω χαμηλής ποιότητας των αρχείων .pdf του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Δημοσίευση στη μορφή που δόθηκαν στο τυπογραφείο με δυνατότητα προσθήκης σημειώσεων και υπογραμμίσεων.

2.Τα παιδιά προτιμούν τους υπολογιστές από τα βιβλία και τα τετράδια.
-Ο υπολογιστής είναι πιο γοητευτικός σαν μέσο εργασίας, μελέτης και παρουσίασης. Τα παιδιά προτιμούν το μάθημα από το διάλειμμα.
-Τα παιδιά κάνουν πολύ πιο «πλούσιες» εργασίες σε σχέση με το παρελθόν. Η εύκολη διόρθωση τα κάνει να γράφουν περισσότερο, χωρίς το άγχος της επανάληψης της άσκησης. Η προσθήκη εικόνων, διαγραμμάτων κλπ, τα κάνει να νιώθουν περήφανα για την εργασία τους.

3.Η χρήση του πληκτρολογίου, της αριθμομηχανής, της αυτόματης διόρθωσης και των φύλλων εργασίας δεν κάνει τα παιδιά αγράμματα.
-Τα παιδιά της ΣΤ τάξης δεν ξέχασαν να γράφουν από τότε που πήραν υπολογιστή. Διαλέγουν αν θα γράψουν ή θα πληκτρολογήσουν ανάλογα με την περίπτωση.

-Μετά τον ενθουσιασμό της πρώτης ημέρας ανακάλυψαν αυτό που ξέρουμε όλοι: καλή η αριθμομηχανή αλλά πρέπει να ξέρεις τι πράξη θα κάνεις και τι αποτέλεσμα περίπου περιμένεις. Μα αυτό είναι Μαθηματικά. Το ίδιο, σε μεγαλύτερο βαθμό, ισχύει για τα φύλλα εργασίας!

-Ο ορθογράφος δεν προτείνει τη σωστή λέξη τις περισσότερες φορές και δίνει μια λίστα. Άρα το παιδί πρέπει να διαβάσει τη λίστα και να επιλέξει. Δεν είναι σίγουρο ότι γίνεται η ίδια διαδικασία με τις παραδοσιακές μεθόδους διόρθωσης.

4.Η προσθήκη του διαδικτύου μετατρέπει την τάξη σε μπαλκόνι με θέα όλο τον κόσμο.
-Οι κίνδυνοι που παρουσιάζονται είναι πολλοί, τα πλεονεκτήματα όμως είναι περισσότερα. Αποδεχόμενοι τους κινδύνους πρέπει να τους επισημαίνουμε στα παιδιά.

-Οι απαγορεύσεις και τα φίλτρα έχουν νόημα από 10-11 χρονών και κάτω, οι έφηβοι θα βρουν τρόπους να τα παρακάμψουν.

5.Χρειάζεται περισσότερη προετοιμασία από τον εκπαιδευτικό. Λόγω των δυνατοτήτων των ψηφιακών μέσων πρέπει να γίνει προσεκτική προετοιμασία του μαθήματος: επίσκεψη των δικτυακών τόπων που θα χρησιμοποιηθούν, προετοιμασία βίντεο και εικόνων ώστε να αξιοποιηθεί σωστά ο εκπαιδευτικός χρόνος.
6.Χρειάζεται ένας έξτρα υπολογιστής για κάθε τάξη για την περίπτωση βλάβης (η αντικατάσταση μέσω εγγύησης αργεί...)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου